Diversificare III - fructele

By http://mamisibebelusul.blogspot.com

Stii ca bebelusului tau ii place etapa diversificarii atunci cand termina zi de zi castronelul cu mancare. Sau atunci cand desi s-a terminat, el ar mai vrea si scanceste nemultumit ca il stergi la gura si ii scoti baveta :)

Dupa ce ne-am chinuit cu el vreo 2 luni fiindca nu mai accepta laptele praf cam deloc si a ramas in urma cu greutatea, suntem acum uimiti de pofta cu care accepta sa manance legume, carne si mai nou, fructe. Poate ca era plictisit de acelasi gust de lapte praf zi de zi, iar schimbarea asta e ceva interesant pentru el. Pentru noi e fericire mare, mai ales ca incepe sa recupereze greutatea in minus tot mai repede.

Desi imi propusesem sa astept o luna de la introducerea legumelor inainte sa ii introduc fructele, la 3 sapt si 1 zi am facut marele pas si am introdus masa de dimi (ora 10:00 - 10:30). Mai intai timid cu un sfert de mar.

L-am curatat de coaja, l-am taiat cuburi si l-am pus la abur 5 min. Apoi l-am mixat la blender si i-am servit "micului print" masa. Evident ca prima reactie a fost una de respingere, pentru mine amuzanta, pentru el o experienta ciudata cu siguranta.

Cam asa:

Dupa cateva lingurite de mar acceptate cu greu printre strambaturi, i-am pus 1 lingurita de cereale cu orez si ovaz in mixul de mar. De atunci accepta mult mai bine fructul si a ajuns repede la portie mai mare, astfel ca mai vrea doar 30-50 ml lapte dupa. In cateva zile vom creste portia si probabil ca vom avea si dimineata o masa completa doar din fructe si cereale.

Schema de diversificare pentru fructe:

Saptamana 1: 1/4 - 1/2 mar gatit la abur sau copt + 1-2 lingurite cereale (sau biscuite ras);
Saptamana 2: 1/2 mar gatit la abur sau copt si 1/2 mar crud + 3 lingurite cereale (sau biscuite ras);
Saptamana 3: 1 mar crud + 3-4 lingurite cereale (sau biscuite ras);
Saptamana 4: mar/ para/ piersica / pruna/ caisa/ pepene galben/ avocado/ mango + 4 lingurite cereale;

* In schema de la pediatru ni s-a permis sa introducem masa de fructe la 10 zile dupa cea de legume si carne, dar eu am preferat sa astept 22 zile. A fost o optiune pur personala, voi incepeti cand credeti ca e ok pt copilul vostru.

** Am ales pentru inceput un mar zemos cu gust dulce-acrisor, soi Idared. La fel de bine puteti alege Golden sau Jonathan.

*** Daca bebe nu are reflux sau alte probleme cu burtica ii puteti da si mar crud. Fructul crud are efect laxativ, asa ca trebuie sa tineti cont si de acest aspect. Pentru un bebe constipat este o alegere mai buna sa ii dati marul crud. La fel si in cazul celorlalte fructe, spre exemplu pruna este laxativa.

**** La fiecare fruct nou introdus asteptati 2-3 zile sa vedeti daca bebe are alergie sau daca ii cauzeaza alte reactii: diaree, constipatie, indigestie. Daca bebe nu il accepta nu il fortati pe moment. Puteti incerca dupa 1 saptamana din nou sa ii oferiti acel fruct.

***** Banana si citricele se introduc dupa varsta de 8 luni.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce mananca bebe la 7 luni

Ce mananca bebe la 10 luni

Testele de sarcina si semne ca esti insarcinata