Ce mananca bebe la 10 luni





By http://mamisibebelusul.blogspot.com/

La 10 luni bebelusul are deja personalitate si incepe sa isi dezvolte preferinte pentru anumite alimente sau combinatii de ingrediente.

La noi, in plina eruptie dentara, bebe s-a decis sa renunte la biberon, respectiv lapte. Am incercat desigur si cu alte dispozitive de baut, cani silicon, cu pai, etc, dar e clar ca bebe nu vrea sa "guste" nici una. Singura lui buna prietena a ramas lingurita, cu ajutorul careia reusim sa ii dam si lichide si solide.

Bebe mananca laptele, dar numai ascuns prin cereale, iaurt si branzica. Iaurt nu i-am facut, ci ii cumpar, iar branzica o fac eu cu zeama de lamaie si calciu lactic.

Tot acum bebe s-a decis sa renunte si la masa de peste noapte. Ceea ce pt mine, ca o mama-zombie ce eram, este excelent ca mai pot castiga cateva ore de somn si liniste.

Am ramas asadar la 5 mese pe zi, solide toate.

Dimineata, undeva intre 8 si 9 in functie de cum se trezeste el, mananca cereale cu suc de portocala sau cu lapte. Cand le prepar cu suc de portocala, le aleg pe cele care contin lapte in compozitie, cand le prepar cu lapte aleg cereale simple sau cu fructe.

La ora 11-12 este gustarea de fructe (1-2 fructe) uneori cu cereale, cu biscuiti, desi prefera si fructele simple.

La ora 15 serveste masa principala, supa crema de legume cu galbenus sau carne, mancaruri de legume, ficatei de pui, etc.

Gustarea de la ora 18 este fie un iaurt simplu sau cu un fruct, fie branzica cu fruct.

Masa de seara, la ora 21, cereale cu lapte.

Cerealele sunt la noi in meniu zilnic. Bebe este inca sub greutate, asa ca poate sa manance cereale de 2-3 ori pe zi. Incerc sa ii dau maxim de 2 ori, fiindca vreau sa insist mai mult cu fructe, legume si lactate.

Am incercat o varietate de cereale (Hipp, Nestle, Topfer, Milupa) si toate mi se par ok, fie ca au lapte sau fructe. 

La 10 luni bebe mananca mere, pere, portocale, mango, banana (la noi mai rar ca e constipat), cartof dulce, dovleac. Din pacate nu mai gasim piersici, caise, pepene galben, fructe de padure. Le puteti compensa cu un borcanel, dar cat mai rar. Fructe de padure puteti cumpara congelate.

Legumele nu lipsesc de la masa principala si e bine sa le variati cat mai mult posibil. Bebe poate la 10 luni sa manance diverse mancaruri si supe cu legume, chiar daca inca le mananca pasate.

La el saptamanal in meniu se regasesc: morcovi, radacina si frunze de patrunjel, dovlecei, cartofi, spanac, ardei, rosii, sfecla rosie, marar. De curand am inceput sa ii pun uneori si broccoli, putina ceapa, pastai de fasole verde.

Mananca ficatei de pui, carne de vitel, carne de pasare, galbenus de ou. Are voie si peste, dar eu inca nu i-am dat, probabil de luna aceasta voi incepe. Poate sa manance si orez, paste, cus-cus.

Chiar daca ii gatesc inca la abur toate legumele si nu traditional in cratita, ii fac combinatii astfel incat sa manance o masa completa si consistenta. Avantajul unui aparat cu aburi este ca puteti gati in scurt timp mai multe legume, chiar si pt mese diferite. Aici, de ex, i-am pus in cosul de jos morcovi, ardei, cartofi, rosie, patrunjel, carne vitel, la mijloc spanac si sus cartofi dulci. Cartofii dulci i-am pasat cu branzica pt gustarea de la ora 18, iar spanacul l-am pasat cu legumele si carnea pt masa principala.

Ex de mancaruri pt 10 luni: mancare de ficatei (din ficatel, ardei, ceapa, pulpa rosie, marar, ulei masline), mancare spanac cu pui sau vita (spanac, carne, morcov, ardei, cartof, pulpa rosie, patrunjel, ulei masline), mancare de legume cu galbenus, legume cu orez si vitel/ curcan;

Puteti pune in toate mancarurile putin ulei de masline, dar pana la 1 an evitati sarea si condimentele. Mie mi se pare ca mararul sau patrunjelul sunt oricum foarte aromate si dau mancarurilor un gust bun, fara sa fie nevoie de alte condimente.

In afara de laptele formula pe care il mananca acum cu cereale, ii dau iaurt si branzica. Iaurtul nu il prepar eu ci il cumpar. I-am dat iaurt de capra, dar si de vaca. Prefer Napolact Bio, Covalact Bio si Olympus Bio. Nu stiu eu cat de bio sunt ele dincolo de eticheta, dar bebe le mananca bine si nu a avut probleme de la ele.

Branzica de casa o fac din lapte de vaca. Am incercat din lapte de capra de la Olympus si nu mi-a reusit, asa ca o fac mereu din lapte de vaca, Napolact Bio 3,8 % grasime. Pun la fiert 1,5 l lapte si cand incepe sa clocoteasca adaug 4 pastile de calciu lactic si zeama de la 1/2 lamaie. Branzica se alege instant la suprafata, o mai las 2 minute sa fiarba, apoi o scurg intr-o strecuratoare fina pe care pun fasa de tifon. O las aprox 10 min la scurs, apoi o pun in borcan sau castron inchis ermetic si o tin la frigider 2-3 zile.

Acesta este meniul lui bebe la 10 luni. Eu nu i-am dat inca finger foods, nici macar biscuiti sau pufuleti, fiindca el are gingiile sensibile si nu suporta sa roada nimic. Cand vor aparea ceilalti dinti (are 4 incisivi centrali) si maselele probabil ca ii va placea sa rontaie fructe, biscuiti, covrigi.

La voi cum merge diversificarea?

Comentarii

  1. Ma lamuriti si pe mine cu acele cereale cu lapte praf sau cum sunt ele, mai multe detalii imi puteti da. Eventual sa ne auzim pe wapp. 0756886045, fiindca si noi suntem sub greutate si ni s.au recomandat cereale cu lapte, dar habar nu am unde se gasesc cum se prepara si asa mai departe. Multumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Multumim pentru mesaj!

Postări populare de pe acest blog

Ce mananca bebe la 7 luni

Testele de sarcina si semne ca esti insarcinata