Diversificare II - carnea

 
By https://mamisibebelusul.blogspot.com/

In postarea trecuta va povesteam cum am inceput noi diversificarea, cu legumele. La vreo 15 zile dupa ce bebe s-a acomodat cu gustul de radacinoase si dovlecel, a venit timpul sa introduc in schema lui de diversificare carnea de pui.

Pentru inceput i-am dat piept de pui fiert. Am preferat sa ii dau pui de la tara, pentru ca e mai gustos si stiu cu ce a fost crescut. Dureaza mai mult fierberea, dar avantajul este ca dintr-un piept mare de pui ii puteti da copilului o multime de mese.

Eu am fiert pieptul de pui foarte bine, apoi l-am dezosat si l-am portionat in bucati de aprox. 3 cm (1 lingura de carne). Am pus fiecare bucata de carne in pungi mici, inchise ermetic si le-am depozitat in congelator. O bucata de carne este suficienta pt o portie de 250-300 g de mancare (adica pentru 2 zile). O scoateti din congelator cu 1-2 ore inainte sa o adaugati in bolul cu legume fierte sau gatite la abur, apoi o pasati impreuna cu ele intr-un piure consistent.

Procedati la fel si cu bucatile de carne de vitel, care se pot depozita de asemenea in congelator. Vitelul l-am introdus la 8 zile dupa carnea de pui si il consuma 2 zile pe saptamana.

Momentan noi avem urmatoarea schema de masa cu legume si carne (in jur de 120-150 g pe zi):

Ziua 1-4: piure de legume (morcov, telina, pastarnac, dovlecel, ardei kapia) + 1 lingura de carne de pui + 2-3 picaturi ulei de masline;

Ziua 5-6: piure de legume (morcov, telina, pastarnac, dovlecel, ardei kapia) + 1 lingura de carne de vitel + 2-3 picaturi ulei de masline;

Proportiile de legume sunt relativ egale, mai putin ardeiul kapia pe care il las la abur impreuna cu legumele, insa pastrez doar 1-4 din el cand le pasez.

Se poate pune la fiert si o ceapa, pe care o scoateti inainte de a pasa legumele, eu am preferat sa nu pun deocamdata fiindca stomacul lui bebe e mai sensibil.

Din momentul in care am introdus carnea in piureul de legume, am inceput sa pun si 2-3 pic de ulei de masline.

*In schema de diversificare de la pediatru se regasea si ficatul de pui, 1 zi pe saptamana. Eu vreau sa astept pana la 8 luni pentru a-l introduce.

La inceput bebe manca legumele, dar nu termina niciodata portia. Dupa ce am pus in legume carnea, uleiul de masline si ardeiul ceva s-a schimbat clar, pentru ca bebe termina portia si uneori chiar se supara cand se termina.

Pentru un bebe mofturos la lapticul praf, e o victorie imensa ca ii place mancarea si o cere cu pofta. Sigur ca uneori ne mai uitam la desene, ne mai murdarim pe hainute, dar victoria e din ce in ce mai sigura, cu fiecare portie pe care bebe o termina.

De 10 zile, la masa de la ora 14-15, bebe nu mai cere completare de lapte si avem astfel o masa completa de diversificare.

*Am inceput de 3 zile si diversificarea cu fructe, la masa de la ora 10. In postarea viitoare va prezint schema si va spun cum merge pana acum :)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce mananca bebe la 7 luni

Ce mananca bebe la 10 luni

Testele de sarcina si semne ca esti insarcinata