Bebe are colici


Majoritatea parintilor cu bebelusi de pana la 3-4 luni au trecut prin marea incercare a colicilor. 

Bebelusii sunt aproape zilnic agitati, plang, au dureri de burtica, au gaze, se tin cu manutele de burtica si se arcuiesc de spate. De obicei nu toata ziua, ci la anumite ore, iar intregul episod dureaza 1-3 ore.

La noi cam asa a fost. Au inceput din a 3-a saptamana de viata a lui bebe, a 2-a acasa. Ne-am dat seama ca e vorba de colici fiindca avea toate manifestarile specifice. Durerile lui de burtica apareau seara pe la 5-6 si se terminau in jur de 9.

In acele 2-3 ore cand bebe avea dureri mari, noi ca parinti incercam sa il tinem pe rand in brate, sa il calmam cu masaje usoare pe burtica si pozitia in care se simtea cat de cat confortabil, era usor inclinata. Am incercat si cu foehnul sa ii suflam aer caldut pe burtica si l-a ajutat putin, dar nu a fost solutia cea mai buna pentru el.

Sigur, dupa eforturi disperate, am apelat si la tratamente interne pt calmarea colicilor. Spun eforturi disperate, fiindca in acele momente cand il vezi pe micul omulet cum plange si isi trage bluzita cu mainile sau te strange incercand sa iti explice ca il doare si sa iti ceara sa il ajuti, ti se rupe efectiv sufletul in bucatele. Am plans de multe ori impreuna cu el, incercand sa ii alin cumva durerea.

Dar, pana la urma, trebuie sa te aduni si sa gasesti formula ideala pt a-l ajuta cu adevarat. 

Am incercat initial cu Espumisan solutie orala pt bebelusi, cate 5-10 picaturi puse in 50 ml ceai Alinan (si baut de-a lungul zilei) sau in biberonul cu lapte. O perioada de vreo 2 saptamani a functionat si bebe elimina mai usor gazele, fara sa mai apara dureri mari de burta. Apoi, nu a mai avut efect la fel de ok pt el si a trebuit sa cerem sfatul medicului pt alt produs.

Am primit recomandarea de Debridat, tot solutie orala. Cand am inceput sa ii dau Debridat el avea 4 kg asa ca ii dadeam 4 ml de 3 ori pe zi (cate un ml/kg bebe). Este o solutie foarte dulce, care contine zahar mult si coloranti, asa ca nu am vrut sa ii dau o perioada prea lunga, ci am alternat uneori cu Espumisan.

Bebe a avut o perioada mai linistita dupa Debridat, dar apoi cumva nici acesta n-a mai functionat. 

Mamicile recomandau fiecare cate un produs care a functionat de minune la copilul lor, asa ca am incercat si Bonnisan.

Aceeasi poveste, functiona o perioada apoi iar dureri. Am decis sa le folosesc prin rotatie si aparent aceasta metoda a functionat.

A avut colici pana la 3 luni jumate si probabil ca eram atat de obisnuita cu ele spre final incat nici nu am realizat clar momentul cand s-au oprit. Am observat ca timp de cateva zile a fost mai linistit, ca dormea mai bine si ca i-a revenit pofta de mancare. Iar durerile de burtica nu s-au mai intors.

In afara de Espumisan, Bonnisan, Debridat si Alinan va recomand sa aveti mare, mare rabdare, sa cereti ajutorul sotului, bunicilor si oricui mai are timp, fiindca orele acelea cu dureri de burtica sunt grele, mai ales dupa nopti cu somn putin. 

P.S. Medicul pediatru ne-a recomandat si Protectis sau Sab Simplex, dar pt bebe deja nu a mai fost nevoie.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce mananca bebe la 7 luni

Ce mananca bebe la 10 luni

Testele de sarcina si semne ca esti insarcinata